Als Sales Representative/ Accountmanager beheer jij jouw eigen klantenportefeuille en breng je volgende taken tot een goed einde:
Verzorgen van de externe communicatie, analyses, relatiebeheer en verkoop.
Je bent hands-on en helpt het team met het beantwoorden van vragen en klachten.
Actief op zoek gaan naar nieuwe kansen, via beurzen, netwerken, etc.
Bijhouden van een efficiënte administratie met betrekking tot bezoekrapporten, budgetten en klantinformatie.
Onderhandelen over de contracten en prijzen.
Organiseren en bijwonen van MBR's en QBR's in samenspraak met klanten.
Bedrijfsinformatie
Onze klant opgericht in 1908 met hoofdkantoor in Brussel, is een internationale verlener van logistieke diensten en multimodaal transport over de weg, door de lucht, over zee, per spoor en over de binnenwateren. Met meer dan 3.200 werknemers wereldwijd heeft onze klant een hecht wereldwijd netwerk met ongeveer 154 vestigingen in meer dan 15 landen. In nog eens 80 landen werkt het nauw samen met partners en agenten.
Jouw profiel
Je hebt bachelordiploma en kan +/- 5 jaar relevante ervaring in een gelijkaardige rol voorleggen.
Je beschikt over sterke commerciële vaardigheden: en dit in verschillende talen. Naast het Nederlands, spreek je zeer goed de Franse en Engelse talen.
Je bent communicatief sterk maar speelt vooral in op de behoeftes van de klant door jouw sterke luistervaardigheid.
Je bent ondernemend van aard en pakt de zaken aan.
Je durft bestaande processen in vraag te stellen en proactief voorstellen te doen tot vernieuwing, deze ideeën zelfs verder uit te werken en hierin de lead te nemen.
Je hebt oog voor detail, bent analytisch, flexibel, en bent bereid om de leiding te nemen in de vele changetracjecten binnen de organisatie.
Je hebt een goede kennis van Office Tools, ervaring met CRM of andere salestools is een pluspunt.
De concurrentiepositie onderzoeken (markt, prijzen, nieuwe trends, ...)
Toezicht houden op de activiteit van een specifieke dienst: Marketing
Budgetten opstellen en beheren
De onderneming vertegenwoordigen op beurzen, salons, exposities, ...
Key accounts van de organisatie opvolgen
Het klanten-/prospectenpotentieel analyseren
De gegevens over de activiteiten van de dienst of de organisatie opvolgen en analyseren
Een vooruitgangstraject voorstellen
Toezicht houden op de activiteit van een specifieke dienst: Verkoop
Activiteiten van de commerciële medewerkers coördineren
Technische ondersteuning bieden
Informatiestromen binnen de commerciële dienst uitwerken (vergaderingen, nota's, richtlijnen, ...)
Informatie uitwisselen met de commerciële medewerkers
De commerciële activiteit van een e-commerce onderneming organiseren
De commerciële exportactiviteit van een onderneming organiseren
De commerciële strategie van de onderneming uitwerken
De jaaractieplannen bepalen (productpromotie, markten waarop kan worden geïnvesteerd, ...)
Bestekken opstellen of bijdragen tot de opstelling ervan bij de lancering van producten of tijdens promotiecampagnes
De commerciële dienst van de onderneming organiseren (ontwikkeling van het netwerk, commerciële opleidingen, ...)
De commerciële strategie in een geografische zone organiseren: Regionaal
Geschillen volgens richtlijnen afhandelen of overmaken aan de juridische of geschillendienst
Acties uitvoeren ter ondersteuning van het personeelsbeheer (aanwerving, opleiding, ...)
De commerciële strategie in een geografische zone organiseren: Internationaal
De commerciële strategie in een geografische zone organiseren: Nationaal
Aanbod
Optie vast contract/ vast contract.
Brutoloon volledig te bespreken met de klant naarmate je ervaring.
Wagen + tankkaart.
Maaltijdcheques €2.09/gewerkte dag.
Groepsverzekering.
Hospitalisatieverzekering waar je ook je gezinsleden kan op aansluiten mits een kleine bijdrage.